.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
كاسبي با بهار‌نارنج‌ ‌به قيمت ازبين‌ رفتن درخت‌ها

بسياري از شهرهاي مازندران به شهر بهار نارنج مشهور است و در اين ميان كساني كه به چيدن بهار نارنج رو مي‌آورند، درختان را با چوب دستي به باد كتك مي‌گيرند.

به گزارش شمال نيوز به نقل از فارس، اين روزها با فرا رسيدن فصل بهار و بازشدن شكوفه‌هاي بهاري اقبال مردم به اين شكوفه‌ها بيشتر شده و اكثر افراد جامعه در حال برداشت از شكوفه‌هاي درخت نارنج و پرتقال هستند كه در همين راستا آسيب‌هاي جدي به ميوه و درخت وارد مي‌شود كه جاي بسي نگراني است.
‌بيان اين نكته ضروري است كه شهروندان مازندراني علاوه بر استفاده شخصي از اين شكوفه‌ها و تهيه عرق بهار نارنج، مرباي بهار به نوعي كاسبي روي آورده‌اند كه علاوه بر ايجاد چهره زشت در سطح شهر از باروري درختان نيز كاسته‌اند.
معصومه اميري يكي از شهروندان نكايي دراين راستا به خبرنگار فارس در نكا گفت: من روزانه مقدار زيادي بهار نارنج جمع‌آوري مي‌كنم كه آن را براي تهيه موارد خوراكي در منزل استفاده مي‌كنم.
وي ادامه داد: البته وجود مهمانان خارج از استاني و علاقه به بهار و مرباي بهار سبب شده است كه اينگونه به جان درختان بيفتيم.
وي در‌باره تهيه مناسب بهار در بازار مي‌گويد: قيمت بهار در بازار بسيار گران بوده و بسته به نوع درخت و تميزي آن متفاوت است و خريد آن مقرون به صرفه نيست.
قاسم ميرزايي يكي از نونهالان نكايي نيز در اين باره به خبرنگار فارس گفت: من از اين راه امرار معاش مي‌كنم و براي من فرقي ندارد كه چه بر سر درخت خواهد آمد.
وي ادامه داد: امروز قيمت بهار نارنج در بازار بين سه تا 5 هزار تومان است كه ما مي‌توانيم بدون صرف انرژي بالا و كار سخت روزانه درآمد بالايي كسب كنيم.
علي فدايي نيز درادامه مي‌گويد: اگر اين كار را نكنيم، بايد به كارهاي سخت‌تري تن دهيم كه اين كار به نفع ما است.
وي درباره فصل‌هاي ديگر سال نيز مي‌گويد: با اتمام بهار نارنج، تمشك و ميوه‌هاي جنگلي مي‌توان منبع مناسب درآمدي براي ما باشد.
وي اظهار داشت: ما روزانه مقدار زيادي بهار نارنج جمع‌آوري كرده و براي فروش به مغازه‌ها مي‌بريم و يا اينكه خودمان در كنار خيابان به افراد مي‌فروشيم.
وي مي‌گويد: در حال حاضر استقبال خوبي از بهار نارنج شده است و ما روزانه درآمد خوبي كسب مي‌كنيم.
‌اين روزها در گوشه و كنار شهرهاي مازندران شاهد مردان و زنان چوب به دستي هستيم كه به جان درخت افتاده و براي ارزاق خود و يا فروش بهار بدون ملاحظه‌كاري درختان را از بين برده‌اند‌ كه به جا است با ايجاد فرهنگ‌سازي مناسب در اين راستا‌ از ناهنجاري‌هاي اجتماعي جلوگيري كنيم.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.07 seconds.